Open Space - добро чи зло?


Коли сьогодні відвідуєш будь-який портал чи платформу, де розміщена купа різних вакансій, дуже часто можна спостерігати у їх описах щось на кшталт такого: "пропонуємо роботу у сучаному офісі типу open space" або "ми працюємо у комфортному open space офісі" чи "у нас затишний офіс open space" і так далі.



Чи справді офіси Open Space є такими привабливими та комфортними як про них пишуть роботодавці? Чи справді Open Space офіси сприяють колабораційній взаємодії співробітників? Пропонуємо розібратися із цим питанням під двома кутами зору:

1. Ефективність людини в Open Space офісі
2. Економічний вплив Open Space офісу на компанію


Згідно із дослідженнями New Yorker (2014 року) приблизно 70% усіх офісів у світі є відкритими - не такими як традиційні офіси приватного типу. До того ж, за останні 5 років нестримна світова діджиталізація породила надзвичайну кількість ІТ компаній, офіси яких, у переважній своїй більшості, є відкритими також. Нескладно постановити, що вищевказаний відсоток сьогодні вже суттєво збільшився.


Офіси відкритого типу є надзвичайно привабливими для власників та інвесторів компаній саме тому, що вони можуть вміщувати більшу кількість співробітників на одиницю площі, на відміну від традиційних, закритих офісів. До того ж, вирують думки деяких експертів, що "відкриті" офіси сприяють колабораційній взаємодії людей, які у ньому працюють. Ця думка навіяна за рахунок того, що за останні 20 років (зі становленням Оpen Space культури) інтенсивінсть співраці співробітників у межах компанії зібльшилася. 

Проте тут є один секрет: Open Space не працюють у такий спосіб. Офіси відкритого типу працюють навпаки - сприяють негативній динаміці ефективності та співпраці людей.

Нещодавні дослідження показали, що Open Space призводять до скорочення особистісного спілкування між людьми на 73% та збільшують використання e-mail (messangers) у якості основного каналу комунікації на 67%.


Відкрите планування офісів надзвичайно збільшує кількість відволікань та переривань будь-якої діяльності співробітника. Вже декілька десятиліть відомо, що відволікання та перебивання збоку колег, значно знижують продуктивність інших, особливо людей старшого віку. Також Open Space значно ускладнює процеси творчого та аналітичного мислення: роботу з креативними, абстрактними речима з одного боку та цифрами, текстами - з іншого. 
Дослідження демонструють, що
95% співробітників у компаніях зазначають важливість працювати приватно (в особистому просторі); 41% можуть це робити за будь-яких умов; 31% здатні працювати лише за межами офісу. Також тут варто додати, що офіси відкритого типу, це надзвичайна загроза здоров'ю співробітників. У компаніях, які використовують концепцію Open Space люди хворіють на 62% частіше. 

Напевно, достатньо факторів, щоб переконати вас не використовувати офіси відкритого типу. Ні? Тоді економічний ефект вас точно переконає.

Математика журналіста Geoffrey James
Існує дослідження, що в Open Space співробітники зменшують свою продуктивність на 15%. В часовому еквіваленті - до 85 хвилин робочого дня.

У статті Джофрі йдеться: "Уявімо, що ми плануємо релокейт стартапу на 100 осіб в інший офіс, де вартість за квадратний фут становить 5$. Офіс приватного типу із кабінетами, скажімо, на 6 осіб (із врахуванням усіх холів та коридорів)  коштуватиме в районі 200 000$ на рік, проте Open Space (враховуючи можливості його використання) знизить вартість, щонайменше, до 50 000$ на рік. 150 000$ економії - нічого собі.



Давайте тепер порахуємо скільки протягом року нам коштуватимуть втрати ефективності наших спіробітників. Середній дохід на одного співробітника може становити 50 000$ для "нормального" стартапу. Враховуючи 15%-ий "податок" Open Space на ефективність для кожного співробітника із 100, отримуємо втрати на 750 000$ впродовж року. Різниця в 600 000$ - між економією на офісі та втратах продуктивності співробіттників" - пише Джофрі.

Як вам така математика? Наш погляд вона супер переконлива!

Доєднуйтесь! Розвивайтесь! Змінюйтесь!
#karas_agency #employer_branding


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Аналітичні метрики вашого бренду роботодавця

Лідер та англійський сад: як пов'язані ці речі

Супровідний лист - це не панацея !